Nešto o izložbi slika Dijane Nazor Čorda “Vidljivo – nevidljivi anđeli”

Izložba slika Dijane Nazor Čorda „Vidljivo – nevidljivi anđeli“ održana je u Zagrebu 3. XII. 2024. godine, ali će trajati do 31. I. 2025. godine. Za sve ljubitelje slikarske poezije, koji izložbi nisu mogli prisustvovati,  donosimo nekoliko slika s tog događaja.

Sikarica sa Stankom Špoljarićem, povjesničarom umjetnosti

i likovnim kritičarom.

Hari Gusek, pijanist

 

  

Slikarica s prof. dr.sc. Vandom Babić Galić                          i u društvu znanstvenog savjetnika, prof. dr. sc. Dražena Vikić-Topića

i znanstvenika Gorana Štrbca.

 

Tekst s izložbe:

IZLOŽBA SLIKA „VIDLJIVO-NEVIDLJIVI ANĐELI“

U  Napretkovom kulturnom centru u Zagrebu, 3. prosinca 2024. godine, otvorena je izložba „Vidljivo-nevidljivi anđeli“, profesorice likovne kulture i više konzervatorice-restauratorice, dr. art. Dijane Nazor Čorda. Izložba predstavlja ciklus minijatura, slika srednjih i većih formata, dva stolca/objekta te dva tepiha. Na ovoj izložbi je prvi put objedinjeno 57 autoričinih radova s motivom anđela, koji su nastali u periodu od 2003. do 2024. godine. Djela su rađena u različitim tehnikama ulja i akrila na platnu, kartonu, vuni, kolažu, drvu i kombiniranom tehnikom s pozlatom. Izloženo je nekoliko radova s dvostrukom IR slikom na kojima su sakralni motivi, stihovi tradicionalnih božićnih pjesama i stilizirani anđeli u vuni. U većim formatima autorica povezuje  apstraktno, suvremeno slikarstvo s vlastitom duhovnošću. Obje slike, i ona vidljiva i skrivena, predstavljaju jednu te istu sliku. IR kamera samo proširuje promatranje slike koja se može u cijelosti sagledati u dva spektra. Uz slike su postavljeni i drveni stolci pod nazivom „Sjednite molim, ispunjavam želje“ i „Stolac za razgovor s anđelima“ koji krije u bliskom infracrvenom području skriveni natpis „Sretan Božić“. Gledatelji mogu pomoću pokretne IR kamere samostalno otkrivati skrivene slojeve, što dualnim radovima daje auru transcendentalnosti i tajanstvenosti.

Na početku programa u ime organizatora izložbe Hrvatskog kulturnog društva Napredak i Napretkovog kulturnog centra sve prisutne je pozdravila prof. dr. sc. Vanda Babić Galić koja je ove večeri bila i voditeljice programa.

Uz brojne uzvanike, prijatelje i ljubitelje umjetnosti otvorenju izložbe prisustvovao je i Gordan Grlić-Radman, ministar vanjskih i europskih poslova Republike Hrvatske.

Na izložbi prvi put u Zagrebu Dijana izlaže svoju inovaciju, „Plavi nevidljivi čuvari u tepihu“ izrađenu u infracrvenom spektru s motivom anđela. Koliko je poznato, to je prva na svijetu izvedba dualnog tepiha u istom sloju. Tepih je autorica predstavila kao govornik tijekom plenarnih sjednica prošli tjedan u Beču na međunarodnoj znanstvenoj konferenciji SWS Vienna Art „Kad znanost susretne umjetnost“. I plavi i zeleni tepih su izrađeni po predlošku infrared slika „Nevidljivi čuvari I i III“ u suradnji s reGalerijom i dizajnericama Helenom Bacinger Škrlec i Karmen Telišman iz Zaboka 2022. godine. Umjetnica je započela istraživanje infracrvenog slikarstva u sklopu doktorskog studija na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu.  Infrared metodom se koristila na temelju inovacije InfraReDesign i InfraRedArt prof. emer. Vilka Žiljaka i njegovog tima. Od 2014. kontinuirano nastavlja daljnje višeslojno istraživanje svojstva pigmenata/boje u dvama spektrima.

O njezinu je radu autor teksta Stanko Špoljarić, povjesničar umjetnosti i likovni kritičar je u predgovoru deplijana izložbe napisao:

„Suživot dviju slika, vidljive i skrivene, na jednoj slikarskoj površini „tehnička“ je i likovna odrednica djela Dijane Nazor Čorda koja je slikama u infra području, odlaganja vidljivog, vidom znanosti u umjetničkoj interpretaciji, potaknuta istraživanjima Vilka Žiljaka, prezentirala na izložbi 2016. godine. Sadržajni okviri prizora mogu doslovno ili asocijativno korespondirati, ali se u znatnijoj mjeri i razlikovati. No ipak motivska širina bez obzira na raspone u svojoj biti odražava istu ideju u atraktivnosti likovnog rebusa. Građenog posebnim komponentama svake od boja, promatranih u oblikovnosti formi dubinske slike posebnom kamerom kojom se nadilazi isključiva vizualnost klasično shvaćene epiderme slike. U svemu tome, uza svu privlačnost novih mogućnosti zbilje slike, i vjernosti i zanosom kojim im pristupa, umjetnička dojmljivost Dijani je u prvom planu.“ (…) Motiv ove izložbe nebeska su bića, anđeli. Gotovo idealni motiv kojim Dijana u osmišljenom ciklusu spaja i njihovo tjelesno opredmećenje i duhovnost transcendentalnog ozračja. (…) I u ovom slučaju, uz postojanje dviju slika, (uz kariku kamere i boje) došlo je do misaone integracije, sjećanje na drugu, ravnopravnu sastavnicu, s neprekidnim produbljivanjem “priče” o smislu posebnosti u zajedništvu. Dijana anđelima pristupa više emocionalnom bliskošću nego pukom činjeničnošću. Oblikuje ih linijama slikarske melodioznosti, sugerirajući njihovu lakoću lebdenja, letenja. Jednostavnost poetičnosti sigurno vođenog crtovlja odražava svoju suprotnost, bogatstvo značenjskog sloja izraza ispunjenog meditativnošću i umjetničkom mudrošću. Prikazuje anđele u laganom prepletu trija ili para u prostoru s dubinom nemjerljivog. Donosi ih osnovnom siluetom, vidom stilizacije, bez detaljne figurativne razrade, s njihovim osnovnim atributima, krilima i aureolom. Konačno s likovne strane maštom se i oblikuju s uprisutnjenom ljepotom utkane svetosti. Autorica ih okružuje svjetlom duhovnosti s osjećajem teološke dimenzije njihove uloge u pratnji čovjeka. Kao samostalni motiv u slikarstvu relativno se rijetko prikazuju, no često su uključeni, kao znak neba, u scene kršćanske ikonografije. Dijana im daje silnice samodostatnosti, i na slikama velikog formata i u brojnim varijacijama na temu u komornosti djela umjetnosti dlana. A ona druga skrivena slika otvara blistave vidike bogatim organizmom kolorističkog nakita.”

Kao gost večeri u glazbenom dijelu programa nastupio je Hari Gusek, istaknuti zagrebački pijanista i dugogodišnji profesor na Muzičkoj akademiji u Zagrebu koji je oduševio prisutne s kompozicijama Franza Liszta, Johana Brahmsa i Frédérica Chopina. Poticaj za slikanje motiva anđela autorica je dobila u Dječjem domu „Maestral“ u Splitu, kada im je oblik slučajno formirala gužvajući kaširani papir na platnu. Izložbom je htjela poručiti i posvjedočiti vjeru u postojanje božjih glasnika, anđela čuvara i arkanđela koji danonoćno brinu o nama i prenose poruke ljudima.

Na kraju službenog dijela programa slikarica Dijana Nazor Čorda zahvalila je prisutnima na dolasku kao i svim onima koji su na bilo koji način doprinijeli realizaciji ove izložbe. Grafički dizajn kataloga, plakata i bannera potpisuje arhitekt, umjetnik i voditelj likovnog programa u Napretkovom kulturnom centru Damir Barešić.

Izložba je otvorena u prostoru Napretkovog kulturnog centra u Zagrebu, Bogovićeva 1/I i može se pogledati do 31. siječnja 2024. godine svakim radnim danom u vremenskom terminu od 10 do 17 sati.

Dijana Nazor Čorda doktorirala je na poslijediplomskom doktorskom umjetničkom studiju Slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu 2017. na temu Slike u infracrvenom području: odlaganje vidljivoga. Diplomirala je 1995. godine na Fakultetu prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja u Splitu, program studija Likovna kultura, danas Umjetnička akademija, te stekla zvanje profesora likovne kulture – restauratora. Od 1995. izlagala je na 44 samostalne izložbe u Hrvatskoj, Belgiji i Australiji. Od 1993. sudjelovala je na preko 100 žiriranih skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Dobitnica je više nagrada, priznanja i pohvala za umjetnički i likovno-pedagoški rad. Slike joj se nalaze u fundusima više hrvatskih muzeja  i privatnih zbirki. Objavljeno joj je više znanstvenih radova o primjeri infracrvene metode na umjetničkim slikama.   Članica je HDLU-a Zagreb, InSEA-e, HULULK-a i Grupe Infra.

Nema komentara za "Nešto o izložbi slika Dijane Nazor Čorda “Vidljivo – nevidljivi anđeli”"

Moraš biti prijavljen da bi komentirao.